Løbefest i Vester Hornum – FOTOS

VESTER HORNUM: For 3. Gang afholdt Vester Hornum Løberne efterårsløb. Det blev en fantastisk dag i løbeskoene med rekorddeltagelse – 165 deltagere fordelt med 28 på maraton, 62 på halvmaraton, 18 på 10 km. Og 57 på 5 km.

 Løbet blev afviklet som rundeløb på 2 forskellige ruter. Ruten til hel og halvmaraton løberne var en noget kuperet rute på 7,1 km, på både asfalt og grusvej, som skulle løbes 3 eller 6 gange og for rundeløbernes vedkommende en lidt kortere rute på 5 km, som skulle løbes 1 eller 2 gange.

Løbets start og målområde, var som ved tidligere løb, ved Vester Hornum Hallen, hvor faciliteterne og pladsen ude og inde giver de perfekte rammer for et sådant løb. Den store P plads udenfor, giver god mulighed for at lave målområde med stort depot og hyggelig samvær før, under og efter løbet. Vester Hornum Løberne er så heldige, at kunne opstille depot i tørvejr og læ uanset vejret, da Time er så venlige at udlåne en lille lastbil til formålet, så det er både overdækket og flytbart.

De første morgenfriske løbere mødte frem allerede før kl. 9. og efterhånden som flere og flere mødte op, bredte der sig en stemning af forventning og hygge både ude og inde. Efter velkomst, løbsinformation og fællesfotografering gik starten på løbet Kl. 10 for hel og ½ maratonløberne, for ½ maratonløbernes vedkommende var det også muligt at starte kl. 11, hvilket kun ganske få havde valgt.

Kl. 10:50 var der igen velkomst, løbsinformation og fællesfotografering for rundeløbere og nogle få ½ maraton løbere, som blev startet kl. 11.

Dagen igennem summede det af glade og positive løbere, som hyggede sig i det tillokkende depot med mere end 10 forskellig slags hjemmebag, mange slags frugt, slik chokolade og chips foruden drikkevarerne som bestod af cola og andre slags sodavand, saft, kakao, vand og kaffe.

Vester Hornum Løbernes bestyrelse vil gerne takke for den store interesse for at deltage i  løbet, og takke alle som har hjulpet med bagning og dem som har hjulpet i depotet. Det er fantastisk at lave et sådant arrangement, når man møder så mange glade og positive deltagere.

Læs mere om emnerne ved at klikke på de blå blokke her: