Af: Kirsten Moesgaard, Byrådsmedlem for VestHimmerlandsListen, Stationsvej 16, Farsø

Jeg var en blandt mange, der havde brug for at skulle betjenes i borgerservice på rådhuset i Aars første arbejdsdag efter nytår.  

Der var også mange andre, som havde et sådan ærinde.  Så vidt jeg kunne skønne, kom der borgere fra hele kommunen denne dag.  

Nogle gik igen med uforrettet sag, fordi køen efterhånden var lang.  Nogle var beklemte ved at indtaste cpr-nr., fordi andre kunne kigge med.  

Da jeg endelig kom frem til skranken, blev jeg mødt med imødekommenhed og god service.  

Men optakten ved skærmen og den lange ventetid var ikke optimal, og det må der gøres noget ved.  

Vi er en meget stor kommune i areal, hvor vi også har en decentral administration. Det bør vi benytte os af ved at gøre det muligt for borgerne at kunne få pas, kørekort og andre små services ordnet også i Løgstør, Aalestrup og Farsø, så unødvendig kørsel og spildtid for borgerne undgås.   

 

e-max.it: your social media marketing partner